*Resan*

Jag börjar med att åka från Arlanda den 25/12-08 till London (Heathrow) klockan 11.10 restid ca 2 timmar och 40 min.
Där byter jag plan till ett något större hoppas jag på med tanke nästa restid.

Åker från London till New Zealand (via Los Angeles)  samma dag klockan 15.45. Restid beräknad till ca 26 timmar och 40 min. Kommer vara ganska mör efter den turen.

Landar då i New Zealand (Auckland) den 27/12-08 klockan 07.25. Flyger därifrån till Australien (sydney) klockan 09.00 samma dag och landar 10.30 på Sydneys Airport.

Väl nere så ska Nick möta upp mig med hans nyköpta bil som har blivit stulen men som han lyckades få tillbaka...?!
Planerna i Australien är att lära mig surfa kolla lite farliga djur och sån man gör där nere. Planer på att fira nyår med hans kusiner och några andra svenskar som är där nere nu finns. Sen efter det så ska vi nog åka iväg och se runt lite.
Vi ska stanna i Australien 1 månad.

Vi flyger till New Zealand (Christchurch) den 27 Janari 2009.
Där nere har vi inga planer alls, försöka att fixa en bil kanske, vem vet. Vi ska iaf ta oss till Auckland för där går nästa plan vidare till Fiji.
Vi stannar i New Zealand i 1 månad också.

Den 27 Februari  åker vi till Fiji (Nadi).
Vi stannar där i 2 veckor för att surfa och glida omkring. Här har vi bokat hotell.

Den 12 Mars 2009 drar vi vidare till sista men inte minst USA.
Där kommer vi spendera de sista 6 veckorna i form att ta oss från Los Angeles på väst kusten till New York på östkusten.
Planerat där är att besöka en kompis till Nick i Californien, han skulle visa oss den bästa surfen.
Annars så är det bara att ta det som det kommer.
Det vi vet att planet hem går från New York (Newark) den 24 April 2009 klockan 17.20. Så vi bör väl kanske hinna dit tills dess:)

Väl hemma igen den 25 April 2009 klockan 07.15.
God Jul och gott nytt år till er alla och ett fortsatt trevligt 2009. Ska försöka att vara aktiv med mycket foton och info om detta äventyr.

Ses i sommar:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0