Måndag och Bowling match!

Äntligen måndag finns det ett program som heter, vet inte om det är så att man längtar efter den men ibland så kanske det är så, dagen gick väldigt fort. Har man hela tiden något att göra så springer tiden iväg.
Och så är det ju bara 4 dagar kvar :)

Så var det dags igen för den berömda Bowlingen, som några kanske vet så startade jag och några kompisar upp ett bowling lag i korpen div 4 :)

Dagens match skulle bli bra, hade tagit in en ny spelare i dagens lag som bestod av mig, Daniel, Joakim och så den hemlige gästen... Min Far:) Hade hört på ryktes väg att han snittade ca 200 och för oss så är det ju guld. Joakim hade den senaste matchen tagit 4 av 6 poäng jämn spelare som håller högt snitt, och jag håller mina snitt med ca 150 poäng per serie och 4-6 poäng varje match.... Trodde det skulle bli en promenad seger, med statistiken i bakfickan så behövde vi bara ställa ut skorna....

Tjena... Började ju riktigt dåligt med 2 poäng av 6 möjliga första omgången... ingen kanon start alltså. Efter andra omgången så hade vi 4 av 6 poäng så det stod 6-6 inför den sista omgången. Trodde en liten kort sekund att vi hade en chans, Jocke hade lyckats skrapa ihop 0 poäng...?! Jag hade tagit 2 segrar (4 poäng) Pappa hade 2 poäng med sig efter andra omgången.

Sista och avgörande omgången, började med en strike för min egen del, känndes ganska bra då. Men som sagt. Motivation slår klass. Vi lyckades aldrig komma på fötter den måndags afton. Vi tog 2 av 6 poäng i sista omgången.
Så slut resultatet blev 8-10 till taxi bolaget 12345. Ingen toppen match men vi kämpade iaf.
Att tillägga var att både våran Manager och ass. lagledaren var ute och planerade en resa...hmm är inte detta viktigare? Därför måste man ringa in en spelare med nyopererat öga...!!!! (Jocke) Klockan 16.33, när matchstart är 19.00...

Bra kämpat och hoppas att det kommer gå vägen nu när inte lagets poäng maskin är med fram till maj=)


Kommentarer
Postat av: T.Karlsson

Ja att Kjelle inte är något vidare på bowling är väl inte någon högoddsare. Gubben är säkert finurlig, men mig lurar han inte, hela han stinker dif. Ge han bananer!

2008-12-20 @ 19:42:32
Postat av: Moster

Hallå!!! Har du berättat för omvärlden om att du lyckades bränna ner hela pepparkakshuset? KLANTSKALLE!

2008-12-22 @ 11:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0