Nya Zealand's sammanfattning!

Ska forsoka att beskriva lite av det jag har varit med om, mycket kan beskrivas med ord men fa ogonblick kan uppfyllas utan att man sjalv har varit dar just da!

Syd On:
Vi borjade med att aka ner langs ostkusten for att surfa mycket, vi hade lite halv daligt vader och ganska kallt i borjarn nar vi kom ner hit. Men ganska harligt, fick andvandning av mossa iaf:) Vi surfade med delfiner och salar som hoppade i vagorna med oss och aven delfiner som simmade under Nicks brada flera ganger. Traffat mycket manniskor och mycket lokal befolkning som har varit helt underbara, vi stannade till vid en by nara en strand langs kusten och vi gick in pa en pub for att spela lite biljard och dricka nagon ol, slutade med att vi satt kvar med den aldre damen och pratade gamla minnen av tavlor pa batar som hon hade upphangt, aven foton av batar som hade sjunkit langs kusten.

Sen sa rorde vi oss uppat langs vast kusten for att besoka Milford Sound, ett helt underbart stalle med fin natur och en mycket trevlig bat tur, vi hade stralande sol och inte ett moln pa himlen den dan. Blev manga harliga bilder dar.

Sen besokte vi Queenstown, sjalvklart! Huvudstaden for Action Sport! Vi bokade Bungy Jump och White Water River Rafting, harligt och adrenalin hojjande kan man lugnt saga. Vi spenderade ett par dagar dar och vi gick ut och festade med folk som vi hade traffat under tiden vi gjort dessa saker. Efter QT sa akte vi till Mount Cook, Nya Zealands hogsta berg, Vi tog en promenad pa ca 3 timmar for att komma valdigt nara berget och se glaciaren var skit haftigt. Nick badade aven i det iskalla vattnet, finns pa film. Han borjade med att kasta bort lite is innan han doppade sig:) Riktigt roligt!

Sen blev vi tvugna att aka tillbaka till Christchurch for att hamta mina nya sprutor som min mamma och Kristin hade lyckats fa ivag ner till New Zealand, det var skont, typiskt att dom skulle ga sonder men dom var kansligare mot varme an vad jag trodde. Efter det sa akte vi upp langs kusten for att surfa lite mer och vi hade bokat farja mellan Picton och Wellington och det var farjan som skulle skilja oss fran Syd On och Nord On.

Nord On:
Vi kom till Wellington  som ar NZ huvudstad och vi kollade runt lite, eller vi akte egentligen bara rakt igenom eller rattare sagt runt, runt i city:) Sen kollade vi internet for att se vilken sida av Nord on vi skulle aka pa, pa vast sidan sa var det Surfers Highway som vantade medan pa ost sidan sa var det mycket bra surf och fina strander dar ocksa. Men det blev Surfers Highway till slut, och det visade sig att bli ett riktigt bra val. Jag hade intalat mig sjalv att innan vi lamnade Surfers Highway sa skulle jag tituleras som Surfare, alltsa jag skulle fanga en vag och aka pa den! Lyckades riktigt bra och jag har fortfarande kanslan i kroppen nar jag aker pa vagen i hela 7 sekunder:) Hur kul som helst!!

Efter det sa skulle vi in i landet for att besegra lite hojd radsla, fallskarms hoppning... Men innan det sa klattrade vi lite i berg och dom har spelat in manga scener av Sagan Om Ringen har och Mount Doom som man kan hora mycket om i filmerna gick vi pa, det var inte riktigt sa bra sikt sa att vi kunde se


En bild som far sammanfatta min resa hittils ar denna!
                                                                  



Kommentarer
Postat av: Knubbe

Snygg bild ;)

2009-03-02 @ 18:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0